Peking Anka

Efter ett informativt och trevligt fredagsmöte på jobbet var det så äntligen dags för helg. Jag gick bort till Öfvre där jag i vanlig ordning blev bjuden på middag. Tack så jättemycket! Jag hoppas att jag kan återgälda det en vacker dag.
Efter ganska så mycket vin och en tarot-stjärna som jag inte förstod mig på begav jag mig lite småvingligt hemåt för att stupa i säng.

På lördagen var vi och tittade på fotboll, det visade sig att en av mina nya kollegor spelar i samma lag som en av N's kompisar...världen är allt bra liten. Det var en riktigt bra match som gjorde att grabbarnas lag tog sig upp i div 2. Grattis!

Sen så var det då dags att piffa till sig för att åka in till stan och äta den så omtalade Peking-Ankan. Vi mötte upp en av N's barndomskompisar och hans ursöta tjej på en trevlig kinarestaurang på Kungsholmen.
Hela upplägget när personalen kom in och visade den färdiggrillade ankan, berättade om den knepiga tillagningsproceduren och hur personalen sedan passade upp på oss hela kvällen var toppen. Däremot var det ingen direkt smaksensation, smaken på ankan var det verkligen inget fel på... den smakade jättebra, men det fyrades inte av något fyrverkeri i munnen.
Kvällen var fantastiskt rolig...  när vi ätit så mycket att vi nästan spruckit och restaurangen var tom på gäster med undantag för oss så bestämde vi oss för att gå vidare till Lemon. Där skrålade vi till schlager och drack gott.

Söndagen spenderades hemma hos N, mestadels i horisontalt läge, det var länge sen jag hade en sån slappardag... skönt var det iallafall. När vi kom hem på kvällen så upptäckte jag till min fasa att balkongdörren stått öppen i över ett dygn... som tur var upptäckte ingen annan det före mig för ingen hade varit inne och hälsat på. Däremot var nog katterna glada som kunnat gå in och ut precis som de velat.

Söndagsvisiten hos grannen blev av som vanligt, fast denna gång var det fullt hus därhemma. Trots det kunde jag inte låta bli och skratta högt åt de tokiga människor vars desperata försök att få till en relation vi följer på söndagar.

N valde att stanna hemma för att kolla på sporten, han är inte så förtjust i "söndagsprogrammet". Men när jag kom hem så hade han istället diskat, dammsugit och torkat golven var, det var jättefint hemma... han är för go!!
 *Tack hjärtat*


Kommentarer
Postat av: Fröken F

Jag lovar att du inte skall på peking-anka nästa gång det blir middag här i alla fall.
Puss och Kram

2007-09-25 @ 14:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0